Forum Forum drużyny LST Strona Główna Forum drużyny LST
LST
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulamin

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum drużyny LST Strona Główna -> Archiwum / Regulamin IFQ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sadom
I Trener



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 455
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 18:32, 04 Sie 2009    Temat postu: Regulamin

OFICJALNY REGULAMIN IFQ



Rozdział 1

1. Zasady ogólne, struktury IFQ

1.1. Wprowadzenie do zabawy

1.1.1. Internet Football Quiz jest zabawą, mającą na celu szerzenie wiedzy o piłce nożnej poprzez rywalizację w Internecie. Uczestnikiem zabawy moandewageński potomek rodu jagiellonów zostać każda osoba mająca dostęp do własnego komputera i łącza internetowego (wszak istnieje możliwość korzystania z kafejek internetowych). Uczestnictwo w IFQ jest dobrowolne i bezpłatne - w każdej chwili można dołączyć, jak i zrezygnować z gry.

1.1.2. Udział w jakichkolwiek rozgrywkach objętych ramami IFQ oznacza akceptację całości niniejszego regulaminu. Wszelkie modyfikacje regulaminu wchodzą w życie z dniem publikacji i obowiązują wszystkich uczestników zabawy.

1.1.3. Każdy zawodnik biorący udział w oficjalnych zawodach IFQ zobowiązany jest do przestrzegania zasady, iż w tej zabawie bierze udział jako jeden i tylko jeden gracz. Surowo zabronione jest zatem granie z dwóch lub więcej kont. Złamanie tej zasady grozi długim i uciążliwym zawieszeniem.

1.1.3.1. Rada IFQ zastrzega sobie prawo do niezatwierdzania transferów nowych zawodników, jeżeli zachodzi obawa, iż łamią oni normy wyrażone w punkcie -1.1.3.- W takich sytuacjach wskazane jest danie możliwości złożenia wyjaśnień przez zainteresowanego lub jego trenera, co nie obliguje Rady IFQ do zatwierdzenia transferu.

1.1.4. Miejscem prowadzenia zawodów IFQ są internetowe czaty polchat.pl . W przypadku awarii serwera, istnieje również możliwość gry na czatach Gazety.pl, o ile ktokolwiek ze zgromadzonych dysponuje prawami operatora pokoju i jest skłonny przydzielić je arbitrom meczu.

1.1.4.1. Podczas oficjalnych zawodów wszyscy uczestnicy, poza sędziami i trenerami, mają obowiązek używać czcionki koloru czarnego, bez kursywy, nie pogrubionej i nie podkreślonej. Trenerzy mają obowiązek korzystać z kolorowej czcionki (nie pogrubionej i nie podkreślonej), a sędziowie z czcionki kolorowej oraz pogrubionej. Kolory wykorzystywane przez sędziego głównego i sędziego technicznego to - odpowiednio - czerwony i niebieski.

1.1.4.2. Każdy zawodnik musi posiadać przynajmniej jeden stały nick na polchat.pl . Podczas meczów oraz rozgrywek oficjalnych, zobligowany jest do korzystania z nicku wyszczególnionego w skarbie kibica.

1.1.5. We wszystkich sprawach spornych oraz nieuregulowanych niniejszym regulaminem, załącznikami oraz komunikatami, decyzje podejmuje Rada IFQ w oparciu o własne przekonanie.

1.2. Zachowanie

1.2.1. Uczestnicy zabawy zobowiązani są przestrzegać zasad kultury osobistej. W ramach oficjalnych rozgrywek IFQ niedozwolone jest używanie wulgarnego słownictwa (takandewageński potomek rodu jagiellonów w innym języku oraz kropkowania wulgaryzmów), niekulturalne odnoszenie się do rywali i kompanów z drużyny, a takandewageński potomek rodu jagiellonów prowokowanie zmierzające do rozzłoszczenia ludzi zgromadzonych na wirtualnym stadionie. Podczas zawodów należy panować nad nerwami w każdej sytuacji, aby zabawa była dla wszystkich przyjemniejsza.

1.2.2. Za niestosowne zachowanie lub łamanie regulaminu podczas zawodów sędziowie mają prawo upomnieć bądź ukarać zawodnika, poprzez udzielenie słownej reprymendy lub bezpośredniej kary (w postaci żółtej lub czerwonej kartki).

1.2.2.1. Za niestosowne zachowanie uważa się: obrażanie jakiegokolwiek uczestnika spotkania, używanie słów ogólnie przyjętych za wulgaryzmy, wklejanie obrazków, używanie przez osobę nieuprawnioną kolorowej (innej niż czarna), pogrubionej lub podkreślonej czcionki oraz stosowanie tzw. "powitań", ustawionych wcześniej w opcjach programu Ikari's Chat Qlient.

1.2.3. Dokładne przepisy dyscyplinarne reguluje Kodeks Dyscyplinarny.

1.3. Rada IFQ

1.3.1. Rada IFQ jest naczelnym organem Quizu. Do jej zadań należy:

1) ustalanie ogólnych zasad, regulaminu zabawy
2) decydowanie o strukturach poszczególnych lig i przyznawaniu drużynom licencji na grę w danym sezonie
3) dbanie o wysoki poziom kultury
4) egzekwowanie przestrzegania niniejszego regulaminu
5) ustalanie obsady sędziowskiej na zawody oficjalne
6) wyznaczanie osób, które mają zająć się prowadzeniem statystyk, aktualizacji zawieszeń czy nadawaniem licencji nowym arbitrom
7) rozstrzyganie sporów, kłopotliwych sytuacji
Cool szeroko pojęte podejmowanie decyzji dotyczących spraw bieżących
9) działania zmierzające do dalszego rozwoju gry (jak organizowanie zbiórek pieniężnych, propagowanie ligi w sieci)

1.3.2. Komunikaty wydawane przez Radę IFQ umieszczane są w odpowiednim wątku na oficjalnym forum i obowiązują wszystkich uczestników zabawy od momentu publikacji do ewentualnego odwołania. Pod względem rangi, traktuje się je na równi z zapisami regulaminu, a łamanie ich jest równoznaczne z łamaniem niniejszego regulaminu.

1.3.3. Kadencja Rady trwa jeden, pełny rok.

1.3.4. Wybory nowych "władz" mają obowiązek rozpisać urzędujący aktualnie radni w przerwie między rundą wiosenną a jesienną. Równocześnie ich zadaniem jest ogłoszenie wszelkich zasad dotyczących głosowania, podliczenie głosów i podanie oficjalnych wyników.

1.4. Wydział Dyscypliny

Wydział Dyscypliny to organ zajmujący się nadzorowaniem zachowania uczestników zabawy, a zasady jego funkcjonowania unormowane zostaną w odrębnym załączniku.


Rozdział 2

2. Odsłona, zasady sędziowania

2.1. Formuła odsłony

2.1.1. Każde zawody IFQ składają się z określonej liczby biegów i odbywają się zgodnie z ustaloną wcześniej tabelą. Podczas każdego biegu na czacie obecny muszą być sędzia główny i sędzia techniczny, posiadający prawa operatora pokoju. Z każdych oficjalnych zawodów należy wykonać transcript. Muszą się na nim znajdować numery IP (czyli identyfikacyjne) poszczególnych zawodników występujących w tym meczu drużyn, przedstawienie składów, pełne 15 odsłon oraz punkty z notami.

2.1.2. Sygnał do rozpoczęcia odsłony daje sędzia techniczny, podając jej numer oraz obsadę wynikająca z tabeli zawodów i ustalonej wcześniej listy startowej.

2.1.3. Po podaniu obsady arbiter główny ma obowiązek zapytać trenerów o ewentualne zmiany i poczekać na ich odpowiedź jedną minutę. Dopiero po otrzymaniu w tej kwestii odpowiedzi lub po upłynięciu czasu równego minucie, w przypadku braku wykorzystywania przez trenerów przywileju wzięcia czasu moandewageński potomek rodu jagiellonów zadać pytanie.

2.1.3.1. W zawodach ligowych trenerzy obu drużyn mają prawo do korzystania z jednominutowych przerw między odsłonami bez ograniczeń. Raz w trakcie spotkania ligowego trener moandewageński potomek rodu jagiellonów zażądać przerwy trwającej trzy minuty, jednak w przypadku, gdy prośba ta została poprzedzona prośbą o przerwę 1-minutową, to czas pauzy nadal nie moandewageński potomek rodu jagiellonów przekroczyć trzech minut (przerwy zastępują się, a nie sumują).

2.1.3.2. Zasady wprowadzania zmian dopuszczają wymianę maksymalnie trzech zawodników z podstawowego składu, z zaznaczeniem, że są to zmiany nieodwracalne (zakaz przeprowadzania zmian powrotnych).

2.1.4. Po ewentualnym wprowadzeniu zmian i przerwie, jeśli na czacie panuje wymagana cisza, sędzia główny ma obowiązek podania klucza i napisania komendy "pytanie/pyt.", po czym w kolejnej linii podaje treść pytania. Sędzia musi korzystać z przygotowanych wcześniej pytań (niedozwolone jest układanie pytań w trakcie zawodów), wklejając je za pomocą funkcji "kopiuj - wklej".

2.1.4.1. Klucz wymaganej odpowiedzi i jego kształt pozostaje w gestii sędziego głównego. W razie pojawienia się jakichkolwiek wątpliwości odnoszących się do klucza, arbiter zobowiązany jest do wytłumaczenia niejasności.

2.1.5. Zawodnicy, których pseudonimy są podane w obsadzie odsłony, po zadaniu pytania, udzielają odpowiedzi. Zabronione jest korzystanie z funkcji priv. Zawodnik, który jako pierwszy udzieli prawidłowej odpowiedzi, otrzymuje 3 punkty, drugi - 2 punkty, trzeci - 1 punkt. Zawodnik, który nie udzieli prawidłowej odpowiedzi, udzieli ją po czasie lub udzieli ja jako czwarty - punktów nie otrzymuje. O przyznanych punktach, niezwłocznie po pojawieniu się prawidłowej odpowiedzi, informuje sędzia główny. W przypadku przeoczenia lub pomyłki, sędzia kierując się własnym przekonaniem i doświadczeniem, powinien możliwie jak najszybciej podjąć możliwie jak najsłuszniejszą decyzję (zmiana punktacji lub powtórzenie biegu).

2.1.5.1. Podczas trwania odsłony (czas od momentu wklejenia pytania na czat przez sędziego głównego, do momentu zakończenia biegu) na czacie panuje cisza. Odzywać się mogą jedynie sędziowie oraz zawodnicy uczestniczący w odsłonie. W uzasadnionych przypadkach (słuszny protest, zwrócenie uwagi sędziego na błąd) trenerzy zespołów mają prawo zabrania głosu. O słuszności protestów decyduje sędzia główny.

2.1.5.2. Od momentu zadania pytania sędzia techniczny odmierza czas trwania odsłony, informując na czacie o upływie 30 i 45 sekund. Upłynięcie czasu 3/4 minuty wiąże się z automatycznym zakończeniem biegu.

2.1.6. W przypadku udzielania nieprawidłowych odpowiedzi przez uczestników biegu, arbiter główny ma obowiązek naprowadzić ich na prawidłowy trop poprzez umieszczenie podpowiedzi. W przypadku, gdy udzieli jej kibic lub inny zawodnik, arbiter ma prawo zarządzić powtórkę, słownie upomnieć lub ukarać delikwenta.

2.1.7. Aby odpowiedz była uznana za prawidłową, mogą w niej występować co najwyżej dwa błędy, zwane literówkami. Za literówkę uznaje się:

1) brak litery, np. "Zieczuk" (takandewageński potomek rodu jagiellonów brak spacji pomiędzy wyrazami, np. "AndrzejBuncol")
2) nadmiarową literę lub znak, np. "Pogonm", "Elmandere"
3) zamianę sąsiednich liter, np. "Rmeigiusz Jezierksi"
4) nieprawidłowa litera, np. "Marian Jaroszka"

2.1.7.1. Odpowiedzi takie jak: "FIFA", "EPZP", "CONCACAF" nie są liczone jako literówki - odpowiedzi będące skrótem lub mające do czterech liter muszą być ściśle zgodne z prawidłową odpowiedzią.

2.1.7.2. Pojedyncze znaki takie jak /'][;.,-=\ na końcu odpowiedzi dwu-, trzy- lub czteroliterowych nie są uznawane za literówki. Przykład: Jo- ; Bąk, ; Rzym' ; Boka] ; Song\.

2.1.7.3. Jeśli u piłkarza apostrof oficjalnie występuje w środku lub na końcu imienia/nazwiska, to napisanie go, pominięcie go, a takandewageński potomek rodu jagiellonów wstawienie w jego miejsce spacji nie jest uznawane za literówkę. Przykład: O'leary, M boma, Preudhomme.

2.1.7.4. Jako literówki nie są liczone takandewageński potomek rodu jagiellonów odpowiedzi, które co prawda mieszczą się w definicji literówki, ale mają całkowicie inne znaczenie, jak przykładowo: Gorzów - Chorzów, Lublin - Lubin, Andersson - Andersen, Kowalski - Kowalewski, itp. Ilość literówek w odpowiedziach zawodników ustala sędzia główny.

2.1.7.5. Zaznacza się, że ilość literówek liczymy obejmując wszystkie człony odpowiedzi jako całość.

Przykłady:

1) Zawodnik odpowiada na pytanie: Ajren Robenn, w sytuacji gdy poprawną odpowiedzią jest "Arjen Robben". Poprawny werdykt: trzy literówki, błędny werdykt: Ajren - 1 literówka (zaliczone), Robenn - 2 literówki (zaliczone), odpowiedź uznana za prawidłową.
2) Zawodnik odpowiada na pytanie: Ry Clemence, w sytuacji gdy poprawną odpowiedzią jest "Ray Clemence". Poprawny werdykt: jedna literówka, odpowiedź uznana. Błędny werdykt: literówka w wyrazie poniżej pięciu liter, odpowiedź uznana za nieprawidłową.

2.1.8. Odpowiedz musi być pełna, o ile arbiter w kluczu zasygnalizuje inaczej. Stosowanie skrótów i zdrobnień jest niedozwolone (przykładowo "Ecik" zamiast "Janoszka" lub "Beret" zamiast "Jóźwiak"). Wyjątek stanowią: "USA", "NRD", "RFN", "WNP", "ZSRR", "WKS", "ZEA", "DRK" oraz "RPA" jako nazwy państwa - odpowiedzi te są prawidłowe, tak samo jak "Stany Zjednoczone", "Związek Radziecki", "Niemiecka Republika Demokratyczna", "Republika Federalna Niemiec", "Wspólnota Panstw Niepodległych", "Stany Zjednoczone Ameryki Północnej", "Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich", "Wybrzeandewageński potomek rodu jagiellonów Kości Słoniowej", "Zjednoczone Emiraty Arabskie", "Demokratyczna Republika Kongo" oraz "Republika Południowej Afryki".

2.1.9. Aby odpowiedz była uznana za prawidłową, nie jest wymagane:

1) stosowanie wielkich liter, np. "Kamil Kosowski" - "kamil kosowski" (obie odpowiedzi prawidłowe)
2) stosowanie polskich znaków diakrytycznych, np. "Wójcik" - "wojcik"
3) oddzielanie części odpowiedzi przecinkiem, np. "Gorzów, Gniezno" - "Gorzów Gniezno"
4) dodawanie członu "Wielkopolski" i "Śląski" w przypadku pytań o miasta takie jak Ostrów, Gorzów, Grodzisk i Wodzisław
5) nie jest wymagane pisanie myślnika, gdy ten występuje w nazwisku bądź nazwie klubu (gdy zawodnik napisze zamiast myślnika spację, nie jest to uznawane za literówkę, natomiast, gdy napisze bez odstępu, w miejscu, w którym stoi myślnik odpowiedz zawiera literówkę)

Nie jest też wymagane podawanie dwóch imion w odpowiedzi, w przypadku, gdy owy piłkarz posiada dwa imiona. Wystarczy napisać jedno z nich, aby odpowiedz była poprawna. Wyjątkiem moandewageński potomek rodu jagiellonów być tylko sytuacja, w której sędzia pyta o dwa imiona.

2.1.10. Jeśli zawodnik w swojej odpowiedzi doda nadmiarowy człon odpowiedzi i jest on poprawny to sędzia jest zobowiązany tą odpowiedz uznac, lity arbiter winien liczyć łącznie z dodatkowym, niewymaganym członem odpowiedzi. Ten punkt dotyczy następujących sytuacji:
-przy kluczu nazwisko gracz napisał takandewageński potomek rodu jagiellonów imie(imiona) zawodnika
-gdy zawodnik miał podać w odpowiedzi wylacznie skrót/nazwe/miasto a napisał nazwe zgodnie z kluczem (skrót i/lub nazwa)+miasto.
-podał więcej niż jedno imię zawodnika gdy nei wymagał tego klucz.
Zapis ten odnosi się do każdego człona klucza z osobna.

Przykłady:
-klucz: nazwisko, odpowiedz zawodnika: Aln Shaerer -> odpowiedź uznana, 2 lity.
-klucz:miasto, odpowiedz zawodnika:KS Polonia Warszawa -> odpowiedz uznana.
-klucz:nazwisko, odpowiedz zawodnika: Andreas Ballack -> odpowiedz nieuznana, chodziło o Michaela.
-klucz:nazwisko+miasto, odpowiedź zawodnika:Ausria Wiedeń Sebastia Mila -> odpowiedz uznana, 2 lity(jeden w nazwie, drugi w imieniu).
-klucz:nazwisko x 2, odpowiedz zawodnika: Pual Scharner Emli Heskey -> odpowiedź nieuznana, 3 lity(1 w Paul, 2 w Emile).

2.1.11. Zawodnik ma prawo udzielić trzech odpowiedzi w odsłonie. Jeśli żadna z trzech pierwszych odpowiedzi nie jest prawidłowa, otrzymuje zero punktów, nawet jeśli jego czwarta odpowiedź zmieści się w limicie czasowym i literowym.

2.1.12. Wszystkie sporne sytuacje pojawiające się w trakcie odsłony, dotyczące uznawania odpowiedzi, liczenia literówek, pomiaru czasu rozstrzyga sędzia główny na podstawie niniejszego regulaminu, własnego doświadczenia i przekonania lub Słowniczka Sędziowskiego, który jest dostępny w dziale informacyjnym na oficjalnym forum IFQ.

2.1.13. W przypadku gdy w trakcie trwania odsłony, dani zawodnicy nie udzielą prawidłowej odpowiedzi na zadane przez sędziego głównego pytanie, nie mieszcząc się w ramach regulaminowych (dotyczących limitu czasu i odpowiedzi), arbiter główny zobowiązany jest przyznać im 0 punktów, punktując jedynie prawidłowo udzielone odpowiedzi. W przypadku gdy żaden z zawodników nie udzielił trafnej odpowiedzi na dane pytanie, sędzia główny zobowiązany jest zarządzać powtórkę, aż do momentu, gdy odsłona przyniesie korzyść punktową przynajmniej jednemu z zawodników.

2.1.14. Po zakończeniu odsłony, sędzia podaje prawidłową odpowiedz. Sędzia techniczny zapisuje szczegółowe wyniki.

2.2. Sędzia techniczny

2.2.1. Do obowiązków sędziego technicznego należy:

1) przedstawienie listy startowej
2) sprawdzanie numerów IP zawodników biorących udział w meczu
3) prowadzenie programu zawodów
4) wprowadzanie zmian
5) prowadzenie rejestracji przebiegu zawodów (transcript), pilnowanie porządku na czacie
6) pomiar czasu trwania biegu, informowanie o upływie 30 i 45 sekund oraz o aktualnym wyniku
7) pomoc w pilnowaniu porządku na czacie i przyznawaniu kartek, gdy zawodnik złamie regulamin
Cool umieszczenie na oficjalnej stronie lub forum IFQ wiadomości o meczu przed upływem 48 godzin od jego rozegrania

2.2.2. Sędzią technicznym moandewageński potomek rodu jagiellonów być zawodnik/trener biorący udział w meczu, przy jednoczesnym spełnieniu dwóch warunków:

1) wyrażają na to zgodę trenerzy obu grających drużyn
2) czas podczas odsłony mierzy sędzia główny albo techniczny lub na czacie znajduje się osoba mierząca czas odsłony, która musi być zaakceptowana przez obu trenerów

2.2.2.1. Jeżeli technik jest zawodnikiem jednej z drużyn, nie moandewageński potomek rodu jagiellonów karać zawodników kartkami

2.2.2.2. Osoba mierząca czas i zaakceptowana przez obu trenerów, ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie popełnione przez nią błędy.

2.3. Sędzia główny, pytania

2.3.1. Do obowiązków sędziego głównego należy:

1) ułożenie odpowiedniej liczby pytań (większej niż planowana liczba biegów), dostosowanych poziomem trudności do rangi i szczebla zawodów.
2) pomoc w pilnowaniu porządku na czacie
3) natychmiastowe rozpatrzenie wszelkich prawidłowo zgłoszonych protestów i wątpliwości, poinformowanie o decyzji wraz z argumentacją
4) sprawne przeprowadzenie zawodów, bez zbędnych przestojów
5) w przypadku wątpliwości dotyczących pytań jego autorstwa, przedstawianie źródła informacji wykorzystanej w pytaniu

2.3.2. Pytania przygotowane na jedne zawody powinny być różnorodne, dotyczyć zarówno historii futbolu jak i "czasów najnowszych", zarówno piłki nożnej w Polsce jak i za granicą. W miarę możliwości powinno się zadawać jak najwięcej pytań opisowych, wymagających kojarzenia faktów. Niemile widziane są pytania na tak zwane "google" lub "skarb kibica".

2.3.3. Arbitra prowadzącego zawody IFQ obowiązują te same zasady dobrego zachowania, których przestrzegać muszą zawodnicy. Sędziego łamiącego te zasady moandewageński potomek rodu jagiellonów po meczu ukarać odpowiedni Wydział Dyscyplinarny lub Rada IFQ na takich zasadach, na jakich sankcjonuje się wybryki zwykłych graczy.

2.3.4. Zalecenia do układania pytań przez sędziów:

1) nie można zadawać pytań o liczby, np. W którym roku została założona Wisła Kraków?
2) w przypadku, gdy nazwą klubu jest skrót, np. FC Barcelona, AS Monaco, ŁKS Łódź, nie można pytać o nazwę (wyjątek - Inter Mediolan)
3) w przypadku układania pytań wyłącznie o miasto - poprawną odpowiedzią na takie pytanie jest odpowiedź zamieszczona w Słowniczku Sędziowskim (znajdującym się na oficjalnym Forum IFQ w dziale informacyjnym), chyba że sędzia główny zaznaczy w kluczu o jaką "wersję" mu chodzi
4) przydomki piłkarzy, takie jak np. Ronaldinho, Rivaldo czy Dida nie są traktowane jako nazwisko
5) dzielnica miasta jest częścią nazwy więc np. w pytaniu o West Ham United Londyn do nazwy zalicza się West Ham United, a miastem jest Londyn - w tego typu przypadkach zawsze zaleca się pytać wyłącznie o miasto, tak jak w przypadku piłkarzy z wieloma imionami, pytanie wyłączanie o nazwisko
6) większość powtarzanych odsłon sędzia mógłby uniknąć lepiej dostosowując klucz, dlatego prosi się o specjalne przygotowanie pytań pod tym właśnie względem, idąc za przykładowymi nieścisłościami opisanymi w podanych wyżej zaleceniach:

- gdy sędzia chce zapytać o klub z Cottbus i obawia się protestów w sprawie prawdziwej nazwy miasta (Chociebuż, Cottbus?) moandewageński potomek rodu jagiellonów ułatwić sobie zadanie pytając o nazwisko obecnego trenera tej drużyny
- jeżeli sędzia chce zapytać o nazwisko piłkarza, którego pisowni nie jest do końca pewien (Biesczastnych, Bestchasnykh?) moandewageński potomek rodu jagiellonów uniknąć tych kontrowersji pytając o obecny lub były klub tego piłkarza
- zaleca się takandewageński potomek rodu jagiellonów ostrożność przy pytaniach o imiona, gdyż powtórki wynikają często też z wielu powodów związanych z zapytaniem o ten człon, jak:

* zdrobnienia imion angielskich (Bobby Charlton -> poprawnie Robert; wymagając w kluczu tylko podanie NAZWISKA unikamy tej kontrowersji)
* spolszczenia imion, głównie słowiańskich
* mało znane imiona (w takim przypadku zawarcie w kluczu imienia często obniża szanse na wygraną osoby, która wie, o jakiego piłkarza chodzi sędziemu; podaje ona bowiem jako jedyna odpowiedź z poprawnym nazwiskiem, lecz błędnym imieniem, co daje pole do zwiększenia znaczenia w grze przypadkowości oraz funkcji szatni)

Ostatecznie Rada zaleca wszystkim sędziom głównym, aby po ułożeniu pytania przeczytali je jeszcze raz i zadecydowali, czy zgodnie z kluczem odpowiedź na nie moandewageński potomek rodu jagiellonów być tylko jedna i nie podlega ona wszelkim interpretacjom - ani merytorycznym ani językowym.

2.3.5. Sędziowie główni są oceniani za każde sędziowane oficjalne spotkanie IFQ przez jednego z szefów sędziów głównych lub osobę przez nich wyznaczoną.

2.3.5.1. Oceny przyznawane są w skali 1-6, gdzie "1" oznacza "tragicznie", "2" słabo, "3" przeciętnie", "4" dobrze", "5" bardzo dobrze, a "6" wspaniale.

2.3.5.2. Praca arbitrów jest monitorowana przez pryzmat jakości układanych pytań (w przypadku pożyczonych ten czynnik jest jednak nieistotny), szybkości w podejmowaniu decyzji, panowania nad zawodnikami zgromadzonymi na czacie, prężnego interweniowania w sytuacjach spornych i odpowiadania na protesty trenerów.

2.4. Powtarzanie odsłon

2.4.1. Powtórce podlegają odsłony, w których wystąpiła co najmniej jedna z poniższych nieprawidłowości:

1) obsada podana przed odsłoną była nieprawidłowa
2) pytanie wyświetliło się wcześniej niż obsada
3) sędzia techniczny nie zauważył i nie uwzględnił zmian wprowadzonych w obsadzie
4) pytanie było prawidłowe, sędzia w wyniku błędu zaliczył błędne odpowiedzi, a zawodnicy (co najmniej trzech) nie udzielili odpowiedzi prawidłowych
5) pytanie było niedokładnie sformułowane, nie wskazywało jednoznacznie na prawidłową odpowiedź
6) brak jednoznacznego określenia w pytaniu, jaki typ odpowiedzi jest wymagany (nazwisko, imię + nazwisko, miasto, nazwa + miasto, itp.)
7) sędzia nie zareagował na hasło "stop" ze strony jednego z trenerów drużyn ligowych, które padło przed komendą "pyt."
Cool pytanie zostało wklejone dwukrotnie lub w innym kolorze niż czerwony

2.4.2. Powtórce nie podlegają biegi, w których miały miejsce poniższe sytuacje:

1) pytanie nie wkleiło się poprawnie - sędzia powinien natychmiast wkleić je poprawnie
2) podczas pytania nieobecny na czacie był któryś z zawodników podanych w obsadzie lub trener - sędzia powinien ponownie wkleić pytanie po wejściu tej osoby na chat
3) pytanie było prawidłowe, sędzia w wyniku błędu zaliczył błędne odpowiedzi, lecz wszyscy (co najmniej trzech) zawodnicy udzielili takandewageński potomek rodu jagiellonów prawidłowej odpowiedzi - w takim przypadku sędzia powinien anulować przyznane punkty i zaliczyć prawidłową odpowiedź
4) w odsłonie wziął udział zawodnik, który nie był podany w obsadzie - sędzia nie zalicza zdobytych przez niego punktów oraz udziela mu upomnienia. Bieg w takiej sytuacji moandewageński potomek rodu jagiellonów być kontynuowany tylko wówczas, gdy pierwszą prawidłową odpowiedzią nie była ta, którą podał zawodnik nieuprawniony do jazdy w danej odsłonie. W przeciwnym wypadku traktuje się to jako podpowiedź i odsłona winna być powtórzona.
5) sędzia nie ostrzegł zawodników przed zadaniem pytania

2.4.3. Powtórkę zarządza sędzia główny natychmiast po zauważeniu nieprawidłowości wymienionej w punkcie 2.4.1. w trakcie trwania nieprawidłowej odsłony lub tuż po jej zakończeniu, lecz nie później niż przed rozpoczęciu kolejnej.

2.4.4. Decydujący głos w sprawie powtarzania odsłon posiada sędzia główny. Od jego decyzji trenerom drużyn, w przypadku zawodów indywidualnych - zawodnikom, przysługuje prawo protestu, nie później niż przed rozpoczęciem kolejnego biegu.


Rozdział 3

3. Rozgrywki ligowe

3.1. Przynależność klubowa

3.1.1. Każdy zawodnik występujący w rozgrywkach ligowych, musi być zgłoszony i zatwierdzony przez Radę IFQ do konkretnej drużyny. Lista zawodników zatwierdzonych do danych drużyn jest upubliczniona.

3.1.2. W przypadku zbieżności lub podobieństwa nicków zawodników, Rada ma prawo zażądać zmiany nicka od jednego z nich.

3.1.3. Zawodnicy mogą być zgłaszani do drużyn od daty wyznaczonej przez Radę IFQ, przez cały sezon.

3.1.4. Zawodnik, który został zgłoszony do drużyny, moandewageński potomek rodu jagiellonów zmienić barwy klubowe tylko jeden raz w czasie okienka transferowego (w przerwie pomiędzy sezonami oraz w czasie przerwy między rundami). Po zamknięciu okresu, dostępnego na transfery, możliwa jest jedynie opcja wypożyczenia, pod warunkiem, że nie zmieniło się klubu w przerwie między rundami.

3.1.4.1. Wypożyczenia zawodników są możliwe tylko do czasu upłynięcia półmetku danej rundy. Wypożyczony moandewageński potomek rodu jagiellonów zostać zawodnik, który do czasu upłynięcia półmetku rundy rozegrał nie więcej niż 50% odsłon możliwych do rozegrania przez jego drużynę (łącznie liga i puchar) w momencie wypożyczenia.

3.1.4.2. Zawodnik w trakcie trwania wypożyczenia zajmuje miejsce w kadrze obu związanych z nim zespołów. Dotyczy to klubu, z którego zostało dokonane wypożyczenie, jak i tego, które postanowiło sprowadzić do siebie zawodnika na zasadzie wypożyczenia.

3.1.5. Nie istnieje możliwość rozwiązywania kontraktów z zawodnikami z winy klubu lub zawodnika. Jeśli zawodnik podpisał kontrakt z jedną drużyną, nie moandewageński potomek rodu jagiellonów bez zgody trenera, w tym samym sezonie, zmienić klubu na inny.

3.1.6. Zawodnik moandewageński potomek rodu jagiellonów zmienić barwy klubowe tylko za zgodą trenerów obu zainteresowanych stron.

3.1.7. Zawodnik, który został zwolniony z danego klubu, nie moandewageński potomek rodu jagiellonów podpisać kontraktu z innym zespołem poza okresem trwania okienka transferowego.

3.1.8. Zawodnicy rozpoczynający grę w rozgrywkach IFQ, podpisują umowę ze swoim pierwszym klubem na dwa sezony IFQ (jeden sezon to okres od stycznia do grudnia). Oznacza to, że w tym okresie inny klub, który chce pozyskać danego zawodnika musi uzyskać zgodę trenera drużyny, której zawodnik jest wychowankiem. Jeśli jednak wychowanek zostanie zwolniony ze swojego klubu, to taka [zgoda] nie jest potrzebna.

Przykład:
Zawodnik rozpoczął grę w IFQ w dowolnej kolejce sezonu nr 6, to jest związany umową ze swoim pierwszym klubem w sezonie nr 6 i sezonie nr 7. Po sezonie nr 7, moandewageński potomek rodu jagiellonów podpisać umowę z dowolnym klubem, bez zgody trenera swojej pierwszej drużyny.

3.1.9. Zawodnik, który podpisał kontrakt z nowym zespołem, moandewageński potomek rodu jagiellonów wystąpić w jego barwach, jeżeli kontrakt potwierdził w przeddzień meczu. Jeśli kontrakt potwierdził w dniu meczu to w spotkaniu wystąpić nie moandewageński potomek rodu jagiellonów. Nie moandewageński potomek rodu jagiellonów wtedy również przebywać na czacie na którym rozgrywane jest spotkanie.

Przykład:
Jeśli zawodnik podpisał kontrakt w sobotę o godzinie 23.00, to moandewageński potomek rodu jagiellonów wystąpić w meczu swojej nowej drużyny w niedzielę o godzinie 17.00, a nawet 1.00 w nocy.
Jeśli zawodnik podpisał kontrakt w niedzielę o godzinie 0.01 to nie moandewageński potomek rodu jagiellonów wystąpić w meczu swojej nowej drużyny w niedzielę, niezależnie od pory o której dany mecz ma zostać rozegrany.

3.2. Funkcja trenera

3.2.1. Każda drużyna ligowa musi posiadać trenera i jego jednego lub dwóch asystentów (w zależności od potrzeb).

3.2.1.1. Przepisy dotyczące łączenia funkcji zawodnika, trenera i drugiego trenera:

1) zabronione jest jednoczesne:

- bycie zawodnikiem w dwóch różnych drużynach.
- bycie trenerem w dwóch różnych drużynach.
- bycie drugim trenerem w dwóch różnych drużynach.
- bycie trenerem w jednej drużynie i asystentem trenera w innej.
- bycie zawodnikiem w jednej drużynie i trenerem w innej.
- bycie zawodnikiem w jednej drużynie i drugim trenerem w innej.

2) dozwolone jest:

- bycie zawodnikiem i trenerem w jednej drużynie.
- bycie zawodnikiem i asystentem trenera w jednej drużynie.

3.2.2. Do obowiązków trenera należy:

1) dbanie o frekwencję na zawodach oficjalnych.
2) przygotowanie chata dla swojej drużyny, przyznawanie sędziom praw operatora na czas meczu.
3) dbanie o dobrą atmosferę wewnątrz drużyny, oraz kierowanie nią w duchu fair play.
4) pilnowanie stanu punktów karnych zawodników swojej drużyny oraz wszelkich innych spraw, które decydują o możliwości dopuszczenia danego gracza do meczu lub w ogóle rozegrania przez klub danego spotkania

3.2.3. Trener jest uprawniony do:

1) decydowania o składzie drużyny na wszelkie zawody.
2) korzystania z czcionki o innym kolorze niż czarny podczas zawodów ligowych. Nie dozwolone jest korzystanie z pogrubienia, oraz z kolorów: czerwonego i niebieskiego, będących oficjalnymi barwami arbitrów.
3) składania protestów
4) wprowadzania rezerwy (raz wprowadzonej zmiany nie można wycofać)

3.2.4. Asystent pod nieobecność pierwszego trenera, oficjalnie zastępuje go jedynie na czacie meczowym. Możliwe jest dokonywanie przez taką osobę transferów do klubu, o ile wyrazi na to zgodę prawowity trener.

3.2.4.1. W przypadku przewidzianej dłuższej nieobecności pierwszego trenera, zalecane jest zrzeknięcie się przez niego praw do prowadzenia zespołu na rzecz innej osoby należącej do danej drużyny.

3.2.4.2. W przypadku gdy pierwszy trener przez dłuższy okres czasu nie daje znaków życia, tym samym zaniedbując swoje obowiązki, asystent ma prawo do wyznaczenia nowego trenera drużyny.

3.3. Zasady funkcjonowania lig

3.3.1. Minimalna liczba zawodników, którą dysponować musi drużyna, aby przystąpić do meczu wynosi 4. Jeśli o planowanej godzinie rozpoczęcia meczu na czacie znajduje się mniej niż czterech zawodników danej drużyny, sędzia winien odczekać 10 minut, po czym - jeśli sytuacja nadal nie będzie obligowała go do rozpoczęcia meczu - przyznać walkower 3:0 dla zespołu kompletnego. Jeśli obie drużyny nie dysponują co najmniej czteroosobowym składem, sędzia przyznaje obustronny walkower. Wówczas żadna z drużyn nie otrzymuje punktów w tabeli, za to obie otrzymują po 3 gole stracone. W przypadku, gdy tylko jedna z drużyn ma liczbę zawodników pozwalającą na rozpoczęcie meczu, na jej wniosek i za zgodą sędziego, mecz moandewageński potomek rodu jagiellonów zostać przesunięty w czasie (chyba że spotkanie rozgrywane jest w ostatecznym terminie wyznaczonym przez Radę).

3.3.2. Aby mecz mógł zostać uznany, musi odbyć się pełne 15 odsłon. W przypadku przerwania meczu w wyniku problemów technicznych lub innych niezależnych od obu stron okoliczności, trenerzy zobligowani są do dokończenia spotkania w innym terminie, zaczynając od odsłony, w której mecz został poprzednio przerwany. W przypadku, gdy z uczestnictwa w spotkaniu zrezygnuje jedna z drużyn, sędzia przyznaje walkower 3:0 dla zespołu wyrażającego gotowość do gry. W przypadku, gdy oba zespoły zrezygnują z gry, sędzia przyznaje obustronny walkower. Wówczas żadna z drużyn nie otrzymuje punktów w tabeli, obie otrzymują po 3 gole stracone. O braku gotowości drużyny do gry informuje trener lub jego zastępca.

3.3.3. Każda kolejka ligowa teoretycznie powinna odbyć się w dniach piątek-niedziela każdego kolejnego tygodnia. Jeżeli nie uda się rozegrać spotkania w regulaminowym terminie obie drużyny mają dwa tygodnie na rozegranie zaległego spotkania. W przypadku braku porozumienia stron ostatecznym terminem rozegrania spotkania, pod groźbą walkowera (w tym obustronnego), jest niedziela następująca w dwa tygodnie po założonym w terminarzu weekendzie, godzina 21:00. Identyczny mechanizm dotyczy spotkań Pucharu IFQ.

3.3.3.1. W przypadku sporów dotyczących terminu rozegrania meczu trenerzy mogą skorzystać z pomocy Koordynatora ds. Płynności Rozgrywek, który na podstawie preferencji obu stron dobiera i sam wyznacza datę rozegrania danego meczu. Szczegółowe kompetencje Koordynatora oraz sposób działania tego mechanizmu opisany jest w stosownym ogłoszeniu Rady IFQ.

3.3.3.2. Wykluczone jest rozgrywanie spotkania ligowego lub pucharowego w terminie wcześniejszym, niż figuruje w terminarzu. W przypadku złamania tego prawa obydwu drużynom grozi kara w postaci obustronnego walkowera. Aby rozegrać mecz we wcześniejszym terminie potrzebna jest zgoda Rady IFQ. Prośby o taką zgodę muszą być podparte silną argumentacją.

3.3.4. Drużyna w trakcie sezonu ligowego nie moandewageński potomek rodu jagiellonów liczyć mniej niż 8 zawodników, licząc zawodników wypożyczonych z klubu. Jeśli owy przepis nie zostanie przez dany zespół wypełniony, Rada ma prawo wnieść o wycofanie drużyny z rozgrywek, przyznając jej rywalom, z którymi mecz nie został do pory rozwiązania rozegrany - walkower w stosunku 3:0.

3.3.4.1 Drużyna nie moandewageński potomek rodu jagiellonów liczyć więcej niż 12 zawodników. W przeciągu sezonu można zatrudnić maksymalnie 18 graczy. Zespoły III ligi mogą zatrudnić do 20 graczy.

3.3.4.2 Nazwa drużyny moandewageński potomek rodu jagiellonów składać się z maksymalnie z 30 znaków.

3.3.5 Oddanie w ciągu sezonu trzech meczów walkowerem oznacza wykluczenie drużyny z rozgrywek, a wyniki z bieżącej rundy(tej w trakcie której nastąpił 3 walkower) są weryfikowane na 3-0 dla rywali.

3.3.6. Rada IFQ przed rozpoczęciem każdego sezonu, informuje kiedy upływa ostateczny termin rozegrania wszystkich spotkań danych rozgrywek w danej rundzie/sezonie.

3.3.7. W przypadku, gdy w tabeli rozgrywek ligowych IFQ dwie drużyny mają taka samą ilość punktów, rozstrzygają następujące czynniki, w kolejności:

1) bezpośrednie mecze między danymi zespołami
2) bilans bramek z całego sezonu
3) większa liczba strzelonych bramek
4) liczba żółtych i czerwonych kartek

Jeśli w grę wchodzi miejsce mistrzowskie, bądź miejsce spadkowe/barażowe, wówczas obowiązuje tylko pierwszy punkt, czyli bezpośrednie mecze między danymi drużynami. Jeśli bilans w nich jest remisowy, wówczas rozgrywany jest mecz dodatkowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum drużyny LST Strona Główna -> Archiwum / Regulamin IFQ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin